Wednesday, October 20, 2010

oh, panasnye...

sabtu lepas, kitorang pergi PerKom - pertndingan kawad antr kompeni, bwh Kesatria Negara UiTM. Ahamdulillah atas sume nikmat yang Allah bagi hari tu.

yang aku nak citer kat sini, bahangnye tempat tu mase tu. skitar jam 3 petang (patutnye stat kol 2 tp phm2 la...). matahari p0n gah lagi. sampai2 amek tmpt duduk bwh kemah kat tepi padang kawad (pk) tu. dari tempt duduk tu, aku dapat tengok padang kawad (pk) tu ber'haba' - pk tu bukan padang rumput, tapi jalan tar. boleh bayangkan? visual nye aku p0n tak tau nak citer camne. tapi nampak la visual efek bahang tu.

mase kawad tu lak, muke menghadap btol2 kat matahari. lagi la untung, kan? merungut memang takleh nak elak lah... dengan panas yang camtu, muke memang rase macam terbakar. tapak kaki p0n. syukur la baju kitorng kain jersi, kalau lah kain guni, oh tak tahan...

tapi tu lah... panas ni baru panas dunie, yang dah di'filter' brape kali. kite macam nak meraung2 bile panas segitu. tak tahan, padahal baru panas yang abstrak. cube panas yang kite rase ni, di gande2 kan lagi... mampu tahan ke? cube letakkan diri dalam panas yang lagi berapi. muke yang konon2 terbakar dek cahaye matahari tadi, cube dibakar dengan api lighter. aku kate cube... cube bakar tangan dengan api yang orang gune untuk masak tu. aku kate cube... cube bakar rambut dengan api lilin. cube bakar dengan kulit2 kpale skali. sejuk ke? panas... mampu tahan ke?

kalau kite hebat dan memang mampu tahan... atau kalau kite tak hebat dan mampu pulak tahan, b0leh lah terus buat maksiat.kalau mampu tahan, j0m lah... kalau mampu tahan, takde masalah!

No comments:

Post a Comment