Sunday, October 17, 2010

Aliran Hidup

macam yang pernah di bagitau sebelum ni, name aku fidza wahab. name penuh? tak perlu k0t. baek aku citer pasal hidup yang kawan2 lagi kenal daripade background yang kawan2 slalu nye tak tau. sk0lah aku... dah di list kan dalam entri 'salam', jadi kalau nak ensure, bleh tengok kat situ. 

kat sk0lah rendah? aku sangat suke maen chess dan slalu ade niat nak kalahkan khairul nizam bin khairul anuar, classmate aku mase tu. tak ingat lak aku batch ke bape kat stu. yela, mase skolah rendah bukannye aku tau psl batch2 nih...kecik lagi. mase ni aku kat shah alam lagi. kaki cyber lagi. d0k rumah lagi (blom masuk asrm). degil giler lagi (mak tau camne). chaotic deliquent lagi. always a disaster. write sins and tragedies. fikir cume pasal diri sendiri. 

kat samtaj p0n tak tau la batch baper. tak ingat... sebab mase tu macam tak penting. mase ni aku dah mule 'hidup'. hidup dengan kawan2 (masuk asrama). sangat2 melegakan dapat duk asrama. balik sangat jarang sebab malas nak balik dan mungkin sebab takde dorongan untuk balik. aku slalu balik rumah member2 kat sungai besar. spent time greatly. gain experiences broadly. slalu nye 3 bulan skali baru aku nak balik. balik rumah member2 tu aku belajar macam2 untuk survive in life. siape member2 tu? aina najihah mohd fuzi, zana fauzah md nor, nasuha sabar abdullah, hafizah izzati, dan yang lain2 gak. memori tak brape nak bagus, s0 da terlupe2 da. maap la sape yang tak disebut tu... aku pnye RAM tak besar la, tak bleh nak ingat sumer. em... awkward sket lah type fullname ni, tapi in order t0 be recognisable, in case any 0f u kn0w these people, please notice that we might knew each 0ther. make rajin2 lah tinggalkan lit n0te kat sini. sebab aku memang m0st pr0bably l0oking f0r korang.

perhentian seterusnye SLISS. kat SLISS baru rase 'mcm' kene ingat psl batch, s0 igt la aku batch 18. tapi bdk2 batch 18 SLISS, rileks lah kalau tak kenal aku p0n sebab aku masuk mase from4 je, tu p0n ramai dah blah da mase tu. ramai dah pindah. aku p0n tak kesah. kalau glamour nanti susah.... ehehe.. kalau k0rang slissian, aku hijau. s0 korang p0n kene tinggalkan lit note kalau pass by. kalau malas takpe lah, hi hi bye bye.. kat SMKA simpang lima mungkin aku agak kerek, atau sangat kerek... no k0men, :-D. make seribu kemaafan kpd sumer yang pernah rase macam ter'tampar' dengan aku. mase tu mulut p0n masih jujur (tapi bukan lurus) dan belum ade kesedaran. aku cume cakap dan cakap ikut suke hati dan tak fikir ape yang orang fikir. specially utk kawan yang kate 'k0 ni mulut longkang', aku mintak maap eh. aku bukan saje2 nak me'longkang' k0rang, cume aku tak suke berkias2 - sbenanye tak pandai sangat nak berkias. kawan2 yang buke hati utk trime tgurn2 dengan care yang aku kire paling annoying tu, aku sangat bertrime kasih dan maap juge... mcm mane p0n aku tetap salah sebab tak jage kate2. niat tak pernah menghalalkan care.

dan finally (buat mase ni) UiTM Puncak Perdana. recently aku kat sini, dipl0ma Penulisan Seni Layar TeKA. baru part 1 dan masih sawang. buat mase ni aku masih kat tahap pertame dalam meng'explore' hidup baru ni, kat sini... masih meng'observe'. aku observe sume bende yang aku bleh observe spy aku kenal hidup kat sini dan mudah2an aku dapat survive dalam erti kate yang sbenar, bukan smate2 survive hidup kat dunie ni, tapi jugak kat dunie lepas mati. tempat ni memang sangat best, nampak sangat enj0y, tapi jauh jauh jauh dalam hati aku rase takut. takut yang susah nak cakap. kalau k0rang budak TeKA, ape yang k0rang takut? ape skalip0n, ape yang aku takutkan tak same dengan ape yang k0rang takut... maap, no offend. k, salam ukhuwah sumer...

No comments:

Post a Comment