Thursday, October 21, 2010

Setiap Hari.

bila buka new post kat blog ni,  perkataan pertame yang datang dalam minda 'hari ini'. tak tau gak kenape, mungkin aku terikat dengan pekataan tu k0t. masalahnye, setiap hari adalah 'hari ini'. masakan aku nak tulis 'hari ini' setiap hari? kalau macam tu ape bezenye semalam dengan hari ini? hari ini dengan esok? sedangkan hari ini sepatutnye sentiase lebih baik dari semalam.... kan.

ape yang aku nampak hari ini?
aku nampak die, sorang dari budak PerKom. dulu aku rase die bajet giler, memang agak tak suke la mase tu. tapi skarang aku tenang bile nampak die. ade respek untuk die dari aku. cume aku tak harap die b'tegur dengan aku bile b'tembung. tak perlu. aku suke macam ni. aku suke dengan rase yang ni. rase hormat pade die. yang buat aku ade rase hormat pade orang. aku tak rase die akan lalu kat blog ni, memang takkan! jadi baguslah... aku cume nak beritau aku senang dengan rase hormat pade orang. hormat yang terase lepas nampak positif dan negatif die. bukan hormat yang hanye nampak positif die, hormat yang berat sebelah.

ape yang aku dengar hari ini?
aku dengar dari kawan2 serumah. cerite2 cinte. yang aku dengar bukan semate-mate untuk bersuke. tapi untuk mengire. biar aku hitung. ape nilai cinte yang diagung-agung dinihari. cinte yang aku cerite sekarang bukan cinte pade Tuhan. bukan cinte yang membawe ke syurge. tapi cinte yang sememangnye dinikmati dan diangan-angankan hari ni. cinte dunie. ini yang aku nak cerite.
cinte tu, lepas dikire-kire dengan akal yang sejengkal ni, aku rase cinte tu same nilai dengan game. cinte atau permainan, cinte dan permainan, cinte dengan permainan, cinte tanpe permainan, cinte itu permainan. 

ape yang aku nak cakap hari ini?
ni lah yang aku nak cakap. dulu aku rase cinte tu macam politik. sekarang aku rase cinte tu macam permainan. sape2 yang tak stuju, aku minta maap awal2. aku bukan nak condemn sape2... ni cume ape yang aku rase.

No comments:

Post a Comment